HTML

Zöldséges egészség

Sziasztok! A blog célja a tájékoztatás. Egyrészt magamat tájékoztatom, mert a dolgoknak alaposan utána kell nézni ugyebár, másrészt persze Titeket. A blogon főleg egészségmegőrzésről, az egészséget károsító tényezőkről, ezeken felül mindennapi környezetvédelemről és talán néha műszaki dolgokról lesz szó. Egyébként szeretem a városokat. Szeretem, ha hagyományt tisztelve újítanak fel egy utcát vagy teret, régies lámpaburákkal, és sok fát ültetnek. Szóval kritikával illetem a városokat, de imádom őket. Szeretek fotózni is - többek között várost. Szóval ilyesmi posztok is várhatóak.

Barátok és "testvérblogok"

Friss topikok

  • : Szerintem igen, bár ott nem néztem, én megrendeltem. (bookline) (2013.03.25. 10:52) Hófödte Budapest / Tabán
  • E1d2o: Köszönöm a hozzászólást! Hát, ez is igaz. :) (2013.02.06. 23:53) Alternatívság
  • E1d2o: Csak hobbiból érdekeltek a szaunák, és azért mertem írni róluk, mert elég sok helyen olvasgattam róluk. Majd a következő bejegyzésben, ami egy-két napon belül jön, lesznek hivatkozási linkek. Nagyon... (2013.01.25. 21:25) A finn szaunáról (2. rész)
  • nevem van: @E1d2o: A butaságot, a szerző belső bizonytalanságán kívül mást nem tükröző közhelyözönt nem a nyelvtanárok, hanem a zöldek utáltatják meg a serdületlen, de nem ostoba gyerekekkel. Én négy nyelvet t... (2013.01.22. 12:31) Ellenszenves téma a környezetvédelem? Miért nem zöld Budapest?

A gyógyszert nem túlzottan szeretők klubjába tartozom. Az orvosok zöme azonnal gyógyszert ajánl; de az is tény, hogy az emberek is egyszerűbbnek tartják egy pirula bekapását, mint egy természetes(ebb) gyógymód igénybe vételét.Persze, a gyógyszerek milliárdokat mentenek meg, jómagam is nekik köszönhetem az életemet (kiskoromban volt egy s más gondom), de a felmenőim közül is többen.
Viszont az nem biztos, hogy mindenre egyből a gyógyszer, gyógyszeres orrspray és egyéb nyalánkságok a megoldás.

Először az általam ismert náthát űző praktikákról írnék, majd egy hétköznapi, civilizációs rendellenességen segítő "szerről".

Ha valaki megfázik, általában rögtön NeoCitrán vagy Coldrex vagy hasonló izék után nyúl. Pedig szerintem a házi praktikákkal végzett kúra van olyan hatásos, és tényleg segít a szervezetnek.

Nekem nagyon be szokott válni a fokhagyma, amikor még a legelején fogom el a betegséget. Este eszek egy gerizddel, reggelre már nem lesz szaga. A fokhagyma antibakteriális, antivirális hatású és immunerősítő. Ugyanilyen hatással bír a méz, persze nem a multiban vásárolt sárga, mézszerű izé, hanem az igazi, TERMELŐI méz. Szóval a teát ezzel érdemes inni, "igazi" citrommal, persze ezeket ne a tűzforró italba tegyük, hanem a kicsit már meghűltbe.

Beválik még a C-vitamin is (folyamatosan felszívódó, vagy kis adagú többször egy nap; mert ha egyszerre beveszünk 500 mg-ot, azt kipisiljük). Amikor a szervezet a vírusok ellen küzd, sok ún. szabad gyök keletkezik, amik rongálják a szervezet saját fehérjéit, sejtjeit. Ezek ellen is véd a C-vitamin, antioxidáns hatásával.

Nagyon jó a sós vízzel való öblögetés, erről mindjárt bővebben.

Asztmások, egyéb tüdőbetegek számára felírt inhaláló gépet is szoktam használni, Salvus gyógyvízzel. Ez abban segít, hogy csökkenti a hurutos köhögés visszamaradásának az esélyét, és hamarabb elmúlnak a nátha után pár napig fennmaradó egyéb tünetek, mint az orrhang, fokozott krákogás, köhécselés stb..

Hirtelen ennyi jut eszembe. Nekem ezek beváltak, főleg a legelején, meg főleg, ha nem valami makacs bakteriális fertőzésről van szó, mert akkor antibiotikum kell. :(

Duguló orra, duzzadó orrnyálkahártyára (kis, mezei bőrpróbával ki nem mutatható allergia, vagy túlérzékenység a szmogra etc, az orvosok nem tudják és nem tartják nagy ügynek, tény, én sem) ajánlotta Családtag a sós vizes orröblögetést. Valahol látta, mekkora arányban kell sót oldani vízben, ezt belerakta egy valamilyen kifogyott, gyenge, vény nélküli orrspray edényébe, hogy használjam.
A náthát hamar elűzi. Tudni kell, hogy én hosszasan elszenvedek egy-egy náthával. Viszont ez tényleg elűzte, bár kellemetlen volt nagyon a maró, sós víz. Akkor még hétköznap nem használtam...
Amikor ez kifogyott, Salvus gyógyvíz lett belerakva, ez szerintem már az én ötletem volt.
Azóta is használom, napi minimum egyszer, ébredés után, de néha lefekvés előtt is. Láthatóan sokat segít. Mostmár télen, fűtésszezonban csak annyira dugul az orrom, mint régen nyáron, fűtésszezonon kívül is javult persze. A Salvus vízzel való öblögetésre idős orr-fül-gégész rábólintott.

Címkék: egészség gyógyszer életmód gyógymód praktikák

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pandava 2013.02.06. 18:28:30

Hello E1d2o!:)

Én inkább a megelőzést javaslom. A megfelelő, egészséges táplálkozást, sok zöldséget, gyümölcsöt. De sajnos ez nem elég. Amit ma a boltban megveszünk, az sajnos már nem az, amit 200 évvel ezelőtt az őseink megtermeltek. Nincs benne annyi vitamin, nyomelem, kevésbé értékes.

Kell szedni valami multivitamint, ami mindenből ad neked egy kicsit. A jód, d-vitamin hiány nálunk nép-állapot, abból mindenképpen plusszban érdemes szedni.

Meg még egy kis mozgás, és meg is van előzve a baj. Szerintem.:)

E1d2o · http://zoldegeszseg.blog.hu/ 2013.02.06. 23:53:57

Köszönöm a hozzászólást!
Hát, ez is igaz. :)
süti beállítások módosítása